Dieta paleolityczna

Po diecie zgodną z grupą krwi oraz diecie Dukana przyszła moda na dietę paleo autorstwa dr Lorena?a Cordain?a. Czy dieta paleolityczna, zwana także dietą przodków podzieli los diety Dukana? Czas pokaże, a póki co z wielką nadzieją stosuje ją coraz więcej osób.

Dieta paleo składa się trzech poziomów:

I poziom – 3 posiłki otwarte

II poziom – 2 posiłki otwarte

III poziom – 1 posiłek otwarty

Posiłek otwarty ? jesz to, na co masz ochotę. Jednak jest to ?wyjście awaryjne?, co oznacza, że posiłek otwarty stosujemy w wyjątkowych sytuacjach, kiedy np. jesteśmy poza domem ze znajomymi.

Poziom I

Na pierwszym poziomie odbywa się wprowadzenie zasad paleo, które należy stosować w minimum 85%. Poziom I trwa od dwóch do czterech tygodni.

Poziom II

Poziom II to mniej posiłków otwartych oraz stosowanie zasad paleo w co najmniej 90%. W przypadku, gdy nie musisz się odchudzać, nie ma potrzeby przechodzenia do kolejnego poziomu. Poziom ten ma na celu utrzymanie masy ciała i według autora diety zasady tego poziomu można stosować przez całe życie.

Poziom III

Na tym poziomie w zasadzie nie można sobie pozwolić odstąpienie od zasad paleo. Posiłek otwarty można zastosować tylko raz w tygodniu.

Do zalecanych produktów w diecie paleolitycznej należą: niezawierające skrobi owoce, warzywa, owoce morze, ryby oraz chude mięsa. Natomiast wśród zakazanych produktów znalazł się m.in. nabiał, sól, ziemniaki, cukry przetworzone oraz zboża.

Jak większość diet, tak i dieta paleo ma zarówno zalety, jak i wady. Zaletą diety jest m.in. duża ilość błonnika pokarmowego, unikanie soli, sodu, tzw. dobre tłuszcze. Do wad diety paleo należy m.in. dosyć spora ilość tłuszczu oraz białka.


Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *