Renault rusza na podbój Indii

W ofercie Renault dosyć często pojawiają się modele innych marek. Francuzi zamierzają podbić dynamicznie rozwijający się indyjski rynek modelem Renault Pulse. Ten model to nic innego jak Nissan Micra, tyle że z innym logo i niewielkimi zmianami stylistycznymi.

Producenci samochodów już dawno zauważyli, że Indie to ogromny rynek oraz przyszłość. 80 % sprzedawanych w tym azjatyckim krajów samochodów to auta z segmentu B. Renault Pulse od Micry różni się w zasadzie tylko innymi zderzakami, klapą bagażnika oraz światłami. Nie miałabym nic przeciwko badge engineering, czyli sprzedawaniu aut innych marek pod swoim logo, gdyby nie to, że często oferowane są w ten sposób samochody wątpliwej jakości. Tak jest właśnie w przypadku Renault Pulse. Nowy Nissan Micra to co tu dużo mówić słaby model japońskiej marki. Kierowcy indyjscy z pewnością bardziej zadowoleni byliby , gdyby na ich rynek wszedł Renault Clio.

Co ciekawe, jak podaje producent, model Pulse ma mieć silnik wysokoprężny 1.5 dCi, który ma być tak niezawodny jak jednostka z bolidu Formuły 1. Producent nie podaje niestety informacji, czy silnik rozpadnie się po przejechaniu tysiąca kilometrów, tak jak typowe dla Formuły 1 jednostki. Renault Pulse ma być produkowany w zakładzie Aliansu w Chennai.


Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *