Jak się odchudzać?

dietaWiele osób, zwłaszcza kobiet, narzeka na to, że pomimo iż dieta miała być cud, bardzo ciężko jest zrzucić chociażby jeden kilogram. Nawet jeśli się to uda, efekt nie jest długotrwały, a nawet ba! Po zakończeniu terapii nie dość, że wracają do dawnej wagi, to zdarza się, że nabierają dodatkowych kilogramów. Czy jest więc jakiś sposób, na to by efekty diety były widoczne, a tym samym trwałe?

Oczywiście każdy wybiera dietę pod siebie, jednak przy doborze należy trzymać się kilku zasad. Przede wszystkim nie wskazane jest bycie na diecie, która polega na przyjmowaniu np. 500 kalorii dziennie. W zależności od tego czy jesteś kobietą czy mężczyzną, istnieją pewne normy, które określają ile kalorii dziennie powinno przyjąć Twoje ciało. Kobiety ok. 1500 kalorii, natomiast mężczyźni ok. 2000. To złota zasada, która nie powinna być łamana. Każde odchylenie od tej normy już jest zagrożeniem dla naszego zdrowia. Oczywiście niesamowicie ważne jest, jakiego rodzaju są to kalorie. I w tym tkwi chyba podstawa każdej diety.

Przede wszystkim trzeba jeść dużej ilości owoców i warzyw. Powodów jest kilka. Przede wszystkim dlatego, że są zdrowe. Posiadają bardzo dużo różnych witamin. Nie są tuczące, ponieważ mają mało kalorii. Warto jest zwrócić uwagę na np. banany, rodzynki czy winogrona, ponieważ one posiadają nawet do 300 kalorii. Niemniej jednak są idealne dla osób na diecie: można jeść ich dowolną ilość, a poza tym cieszyć się różnorodnym smakiem. Poza tym należy zapomnieć o fastfoodach oraz produktach smażonych. Staraj się także nie jeść po godzinie 18. W godzinach wieczornych metabolizm człowieka znacznie spada i odkładanie się tłuszczu jest wtedy bardziej prawdopodobne.

Drugą najważniejszą kwestią jest picie bardzo dużej ilości wody. Dorosły człowiek powinien wypijać dziennie około 2 litrów wody. Bardzo dużo osób uważa, że jest to niemożliwe. A jednak: osoby na diecie powinny wypijać jej nawet więcej. Czym jest to spowodowane? Dieta, jakakolwiek by ona nie była, jest dla organizmu pewnym wysiłkiem. Razem z ćwiczeniami (o których zaraz), spalana jest tkanka tłuszczowa. Jednak pierwsze co ucieka w naszego organizmu to właśnie woda. Człowiek składa się z 70% z wody. Wszelkie braki, do których dochodzi podczas wysiłku fizycznego, należy natychmiast uzupełniać. Dobrze nawodniony organizm jest w stanie dać z siebie więcej, a co za tym idzie, spalić więcej. Poza tym picie jej dużej ilości pozytywnie wpływa także na naszą skórę. Wiele kosmetyczek uważa, że to sekret w walce z procesem starzenia się. Trzeba jednak pamiętać, że powinna to być woda niegazowana! Wszelkiego rodzaju napoje które zawierają gaz, wpływają niekorzystnie na pracę jelit i spowalniają ją. Natomiast same bąbelki odkładają się, co powoduje brzydko wyglądające wypychanie brzucha.

Wysiłek fizyczny jest sekretem do uzyskania wymarzonej figury. Sama dieta niestety nie zagwarantuje widocznych wyników. Poza tym utrata wagi bardzo często wiąże się z obwisającą skorą, którą w procesie gubienie kolejnych kilogramów należy ujędrniać, także kremami. Niestety jedzenie warzyw i owoców nie da nam mięśni, a tkanka tłuszczowa sama nie przekształci się na wyrzeźbione ciało.

Najważniejszym posiłkiem w ciągu całego dnia jest śniadanie. To ono daje nam siłę na cały dzień. Niektórym wydaje się, że uprawianie sportu przed porannym posiłkiem jest kluczem do sukcesu. Niestety prawda jest taka, że ćwiczenia wykonywane na czczo są mniej efektywne. Organizm musi mieć siłę, aby zmusić się do wysiłku.

Warto zainwestować w suplementy diety, które będą wspomagały naszą dietę. Nawet jeżeli nie wierzysz w ich cudowne właściwości ? nie zaszkodzi chociaż spróbować. Na pewno nie spowodują, że przybędą Ci niechciane kilogramy. Jednak pomogą przyśpieszyć metabolizm, chociaż w małym stopniu.

Najważniejsze to połączenie tych wszystkich elementów razem. Sama dieta nie da rewelacyjnych efektów, dlatego nie wolno o niczym zapominać. Może wydawać się skomplikowane, jednak cóż? Nikt nie mówił, że będzie łatwo.


Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *