Czy wam również zdarza się dość często polecać swoim znajomym produktu lub usługi, z których korzystaliście i jesteście zadowoleni? Dzięki temu rozwija się tzw. marketing szeptany, który w erze komputerów i Internetu właśnie tam ma największe pole popisu. Jedna z agencji social mediowych Think Kong i serwisu badawczego StudentsWatch.pl. przeprowadził pod tym kontem badania, z których wynika, że ok 64% internautów zdarza się polecać sprawdzone marki znajomym za pośrednictwem Internetu.
Producenci wykorzystując fakt, że ok 75% ankietowanych przywiązuje wagę do zdania przyjaciół odnośnie jakości sprawdzonych przez nich artykułów, a tylko co czwarty nie ufa opinii ludzi, z którymi żyją na co dzień. Sprawdzono również jak społeczeństwo odnosi się do poglądu dotyczącego twierdzeniu, że serwisy społecznościowe są świetnym miejscem do promowania produktów lub usług. Według wyników badań aż blisko 80% badanych opowiada się za słusznością tego poglądu. Czy jednak przemyśleliśmy jakie konsekwencje przyniesie nam udzielenie twierdzącej odpowiedzi na tak zadane pytanie. Dostęp do rezultatów analizy mają wszyscy, również producenci dla których jest to najlepsze i najbardziej sprawdzone źródło informacji na temat zapotrzebowania klientów na rynku, w którym prowadzą swoja działalność. Skoro internauci tak ochoczo podchodzą do tematu to głupota by było tego nie wykorzystać. W konsekwencji wchodząc na portale społecznościowe każdej strony atakować będą nas elektroniczne reklamy produktów, które tak strasznie przecież nas denerwują.