Gdy kilka lat temu Pepsi zdecydowała się na zmianę logo, wszyscy byli niemal oburzeni. Pojawiły się głosy, że decyzja firmy była niepotrzebna, a wręcz szkodliwa dla wizerunku marki. Jednak po pewnym czasie konsumenci przyzwyczaili się do nowego logo i zapomnieli nawet jak wyglądało poprzednie.
Jako wzór odpowiedniego kreowania wizerunku, wiele specjalistów jako wzór podawało największego rywala Pepsi, czyli Coca-colę. Firma niemal od początku istnienia, miała cały czas takie samo logo. Prawdą jest jednak, że logo przechodziło zmiany, jednak nie były one tak widoczne jak w przypadku Pepsi.
Zarząd najwidoczniej doszedł do wniosku, że przyszedł czas na zmiany. Firma zapowiedziała, że zmienia logo. Co ciekawe jego autorem nie będzie specjalista czy profesjonalny grafik. Ogłoszony został konkurs w którym może wziąć udział każdy. No prawie ? każdy kto jest obywatelem Stanów Zjednoczonych. Nie wiadomo dlaczego reszta świata została pominięta przez firmę, ale już pojawiają się głosy, że to ruch, który nie wpłynie dobrze na wizerunek firmy.
W celu wzięcia udziału w konkursie należy przestrzegać kilku zasad m.in. logo nie może być kopią, musi być w kolorach białym i czerwonym, a uczestnicy muszą mieć powyżej 12 lat. Nagrody są niemałe. Oczywiście oprócz zamieszczenia logo na puszkach i limitowanej wersji koszulek , zwycięzca zdobędzie także 5 tyś. dolarów. Wszystkie projekty będą oceniane przez 5-cio osobowe jury.
Przesyłane projekty można oglądać na http://www.blankyouverymuch.com/coke