Ostatnio pisaliśmy o tym, że w związku z otworzeniem 2000 Biedronki, firma przygotuje dla swoich klientów nawet 50% zniżki na asortyment. Niestety klienci byli mocno zawiedzeni, ponieważ żadnej promocji nie było.
Patrząc jednak na to co działo się podczas otwarcia owego sklepu oraz na wykresy, które pokazują jak dużym zainteresowaniem cieszył się temat promocji, tą sytuację postanowiły wykorzystać inne firmy. Również w związku ze spadkiem średniej kwoty wydawanej przez klienta na zakupy, fachowcy od marketingu postanowili zachęcić ich do większych zakupów, poprzez promocje właśnie.
W Lidlu jakiś czas temu dziesięcio-procentową promocją były objęte wszystkie produkty oprócz alkoholu i papierosów. Akcja cieszyła się dużym zainteresowaniem, dlatego firma postanowiła przygotować w przyszłości więcej tego typu promocji.
W ślad Lidla i Biedronki postanowiły pójść inne supermarkety. W ten weekend POLOMarket postanowił obniżyć ceny mięsa o 20%.
W związku z nadchodzącym okresem świątecznym należy spodziewać się więcej tego typu akcji. Klienci coraz częściej kupują wyłącznie na promocjach, dlatego markety będą zmuszone do sprostania oczekiwaniom klientów.